Aktivitetskolen

Heldagstilbudet ved Den tysk-norske skolen i Oslo organiseres av Aktivitetsskolen, og er et tilbud for elever fra første til fjerde klasse (AKS) og fra femte til åttende klasse (SAKS). Arbeidet vårt består blant annet av leksehjelp, prosjektarbeid, ferieaktiviteter, turer og andre aktiviteter utenom skoletiden. 75 prosent av teamet er av utdannede pedagoger. Vi ser på oss selv som en pedagogisk enhet, og legger spesiell vekt på sosial utvikling, kreativitet, nysgjerrighet og kunnskapsformidling.

AKS – Aktivitetsskolen

For 1.-4. klasse tilbyr vi tilsyn av elever før og etter undervisningen samt leksehjelp fra våre medarbeidere.

SAKS – AKS for ungdomstrinnet

Tilbudet for 5.-8. klasse fokuserer på selvstendighet og ansvarsbevissthet. Det gir barna et sted for samvær og aktiviteter etter undervisningen.

Pedagogikk og språk

Vi bringer sammen språk, kultur, barn, familier og medarbeidere fra Norge og Tyskland, og føler oss like tett knyttet til både tysk og norsk kultur.

Teamet

Medarbeiderne våre har bakgrunn fra forskjellige fagområder og kommer fra forskjellige land. Vi samarbeider tett med kollegene fra skolen.

Vil du påmelde barnet ditt i AKS eller SAKS ved Den tysk-norske skolen i Oslo? Her finner du all informasjon du trenger for påmeldingen.

Har du spørsmål om Aktivitetsskolen?

Leder Aktivitetsskole

Marc Rohner