Den tysk-norske skolen i Oslo

Den tysk-norske skolen i Oslo med AKS/SAKS og Den tysk-norske barnehagen i Oslo tilhører et nettverk av over 140 tyske utenlandsskoler. Tyske utenlandsskoler er å finne over hele verden, fra Toronto til Tokyo, og alle legger vekt på fremragende læreforhold, flerspråklighet blant elevene og møtet mellom kulturer.

Skolen mottar offentlig støtte fra Norge og Tyskland, har godt kvalifiserte lærere og gir elevene muligheten til å ta en tospråklig utdanning og oppnå både et tysk og norsk vitnemål med studiekompetanse som er anerkjent over hele verden. Skolen er dessuten et viktig element i den norske regjeringens Tysklands-strategi. Takket være den pedagogiske og akademiske kvaliteten og den tospråklige profilen er Den tysk-norske skolen i Oslo en av de beste skolene i Norge.

Stiftelse og organisasjon

Skolen drives av stiftelsen «Den tysk-norske skolen i Oslo». Styret består av frivillige medlemmer som velges på stiftelsesforsamlingen av alle foresatte ved Den tysk-norske skolen i Oslo. Barnehagen er en juridisk separat enhet iht. norske forskrifter.

Kultur ved Den tysk-norske skolen i Oslo

Den tysk-norske skolen i Oslo har mange kulturopplevelser å by på, som for eksempel konserter med skolens eget orkester, filmfestivaler og sommerfesten i den store skolehagen.

DENOSO-programmet

Elever, foreldre og kollegium har satt i gang for å formulere retningslinjer for felles liv og læring ved Den tysk-norske skolen i Oslo: Respekt, fremragende læring og mangfoldig fellesskap.

Skolens historie

Fra en liten skole med ti grunnskoleelever har Den tysk-norske skolen i Oslo utviklet seg til en svært respektert institusjon i Norge og til en viktig aktør i styrkingen av forholdet mellom Norge og Tyskland.

Stilling ledig

Vi er stadig på leting etter nye medarbeidere i vårt internasjonale team, som lærere, barnehagelærere, pedagogiske medarbeidere eller administrasjonsmedarbeidere. Ledige stillinger finner du på nettstedet vårt.

Vil du påmelde barnet ditt i AKS eller SAKS ved Den tysk-norske skolen i Oslo? Her finner du all informasjon du trenger for påmeldingen.

Har du spørsmål om Den tysk-norske skolen i Oslo?

Sekretariat barnetrinnet

Sekretariat ungdoms-