Aktivitetsskole > SAKS

SAKS – Aktivitetsskolen for ungdomstrinnet

SAKS er et ettermiddagstilbud for elever fra femte til åttende klasse ved Den tysk-norske skolen i Oslo. For å måte de nye utfordringene på ungdomstrinnet, fokuseres det mer på selvstendig arbeid og eget ansvar. Dessuten er SAKS et fristed der barna kan møtes og omgås etter skoletid.

• Ettersom SAKS vektlegger selvstendig arbeid og eget initiativ, er det ingen fast tid for lekser. Hele ettermiddagen har barna muligheten til å konsentrere seg om leksene i et eget lekserom. Våre medarbeidere minner elevene regelmessig på pliktene deres, og står til rådighet for hjelpe med gjennomføringen eller svare på spørsmål.

• SAKS tilbyr et mangfoldig utvalg av aktiviteter og muligheter. Elevene kan delta i spesielle workshops som maskinsying, 3D-trykking og forskjellige håndverksaktiviteter. Dessuten lager vi regelmessig mat i vårt eget kjøkken. Vi har også fotballbord, bordtennisbord og forskjellige oppholdsrom, bl.a. et eget IT-rom.

Vi drar regelmessig på turer i omgivelsene rundt skolen og deltar på fellesaktiviteter både på skolen og utenfor.

• Kl. 14:00 eller ved undervisningsslutt: SAKS åpner for femte til åttende klasse

• Kl. 14:00–16:00: Tid til lekser

• Kl. 14:00–16:30: Frilek

• Workshops: daglig, varighet etter behov

• Kl. 16:30: SAKS stenger

Vil du påmelde barnet ditt i AKS eller SAKS ved Den tysk-norske skolen i Oslo? Her finner du all informasjon du trenger for påmeldingen.

Har du spørsmål om SAKS eller AKS?

Leder AKS/SAKS

Marc Rohner