Aktivitetsskole > AKS/SAKS-teamet

AKS/SAKS-teamet

Teamet i AKS og SAKS består av personer med bakgrunn fra ulike fagområder og land. Vi er stolte over at over 75 % av medarbeiderne har pedagogisk utdanning. Vi samarbeider tett med kollegene fra skolen, og følger barna over et langt tidsrom. Det gjør oss til verdifulle kontakter for både elever, foresatte og lærere.

Jessika – AKS, klasse 1a

Jeg heter Jessika og har jobbet på AKS siden 2016. I teamet er det jeg som er kontaktpersonen for pedagogiske spørsmål. Først jobbet jeg som ergoterapeut i Tyskland. Så flyttet jeg til Italia, der jeg gjennom arbeidet med barn gjenoppdaget min lidenskap for pedagogikk. Jeg utdannet meg til førskolelærer og jobbet i en tospråklig barnehage i Berlin, mens jeg spesialiserte meg på temaet flerspråklighet.

Jeg elsker å følge barnas utvikling og er fascinert av alle slags personligheter. Det er viktig for meg å gjøre dem bevisste om sin unikhet og sin evne til selvbestemmelse. Kreativitet, spontanitet og fleksibilitet spiller en viktig rolle i jobben min.

Marc – SAKS

Jeg heter Marc. I SAKS liker jeg å vekke barnas og ungdoms kreativitet, nysgjerrighet og interesse for alle verdens mirakler. I fritiden er jeg veldig glad i friluftsliv. Denne lidenskapen deler jeg gjerne med barna jeg jobber med hver dag.

Livet er et eventyr. Det må man aldri glemme – heller ikke som voksen!

Monika – SAKS

Hei, jeg heter Monika og har jobbet i SAKS ved Den tysk-norske skolen i Oslo siden september 2019. I mange år jobbet jeg som barnehagelærer i førskolen i Tyskland, og fant mitt kall der.

Jeg finner stor glede i å følge barna på veien til å bli voksne.

Nils – AKS, klasse 2a

Jeg heter Nils og begynte å jobbe som svømmeinstruktør på AKS ved Den tysk-norske skolen i Oslo sommeren 2022. Før jeg kom hit, var jeg ansatt som fagarbeider og svømmelærer i de offentlige svømmehallene i Berlin. Mine lidenskaper er seiling og fotografi.

Å arbeide med barn byr på overraskelser hver eneste dag.

Sibylle – AKS, klasse 3a

Hallo, jeg heter Sibylle og kommer opprinnelig fra det vakre Schwarzwald-området. Jeg har bodd i Norge sammen med familien i 22 år, og har jobbet ved Den tysk-norske skolen i Oslo i 14 år.

Å jobbe med barn er veldig gøy, de får meg ofte til å le – og noen ganger til å gråte.

Janosch – SAKS (i permisjon)

Jeg heter Janosch og har jobbet i AKS/SAKS siden 2011. Som utdannet mediepedagog setter jeg pris på å utvikle og gjennomføre stadig nye prosjekter sammen med barna.

Arbeidet vi gjør om etterdagen gir dem mange muligheter de ikke har tid til på skolen

Katalin – AKS, klasse 4b

Jeg heter Katalin og har jobbet ved Den tysk-norske skolen i Oslo siden august 2002. Jeg kommer opprinnelig fra Budapest, der jeg jobbet som lærer ved den østerrikske Europa-skolen. Kunst, språk og litteratur er mine store lidenskaper, og inngår som en fast del av arbeidet i AKS.

Jeg underviser også i fagene kunst og kroppsøving på Den tysk-norske skolen i Oslo.

Marc – leder AKS/SAKS

Jeg heter Marc og har vært ved Den tysk-norske skolen i Oslo siden februar 2017. Før jeg kom til Norge, jobbet jeg som lærer for pedagogikk og sosialarbeid ved et gymnas i Dortmund. I tillegg har jeg vært lærer i tysk som fremmedspråk i en velkomstklasse.

I jobben som leder for AKS er jeg spesielt glad for å kunne skape et godt miljø der barna kan få nye impulser utenom skolen og få være sammen med vennene sine.

Nataliia – AKS, klasse 4a

Mitt navn er Nataliia. Jeg har jobbet i AKS ved Den tysk-norske skolen i Oslo siden 2022, og er glad for å være med i dette hyggelige, hjelpsomme og engasjerte teamet.

Det er veldig gøy å arbeide med barna, og jeg gleder meg hver eneste dag til å bidra til å prege utviklingen deres.

Salome – AKS, klasse 3b

Mitt navn er Salome, og jeg har jobbet ved Den tysk-norske skolen i Oslo siden 2021. Jeg finner stor glede i å dele dagene mine med barna og lære nye ting sammen med dem.

Særlig setter jeg pris på det internasjonale miljøet ved skolen. Omgangen mellom barn og voksne er preget av kulturelt og språklig mangfold, og det gjenspeiler seg i de daglige aktivitetene.

Tomke – AKS, klasse 2b

Mitt navn er Tomke, og jeg har jobbet i AKS siden 2017. Jeg er utdannet ergoterapeut, og før jeg kom til Den tysk-norske skolen i Oslo, jobbet jeg i et senter for ergoterapi og logopedi. Her lå tyngdepunktet mitt på arbeid med barn. Ved siden av jobben på Den tysk-norske skolen i Oslo, driver jeg min egen bedrift for ergoterapi. Dessuten er jeg fotballdommer, og er ofte å se på banen i norsk toppfotball.

Å oppleve hvordan barn utvikler seg videre i hverdagen, og se at jeg som kontaktperson kan gi dem støtte, gir meg en god følelse.

Vil du bli med på laget? Vi er regelmessig på utkikk etter nye kolleger og praktikanter. Mer informasjon finner du under ledige stillinger på nettstedet vårt.

Har du spørsmål om AKS eller SAKS?

Leder AKS/SAKS

Marc Rohner