Barnehage > Pedagogikk og språk

Pedagogikk og språk

Barnehagen er et møtested mellom forskjellige språk og kulturer både for barn og voksne. I barnehagen arbeider vi etter prinsippet om en situativ tilnærming. Målet for denne tilnærmingen er å ta hensyn til barnas interesser og deres aktuelle situasjon. Samtidig lærer vi viktigheten av å respektere andres ønsker og behov.

I Den tysk-norske barnehagen forbinder vi pedagogikk og språk. Norsk og tysk er faste språklige elementer i hverdagen i hver eneste gruppe. Barna lærer språkene som en integrert del av hverdagen fra mennesker med de ulike morsmålene. Dessuten tar vi aktivt opp barnas mange språk og integrerer disse i gruppeaktivitetene. Også barn med andre morsmål enn tysk eller norsk vil raskt og problemfritt leve seg inn i det tospråklige miljøet hos oss.

Utførlig informasjon om konseptet for barnehagen finner du i dette dokumentet. (på tysk - norsk følger)

Vil du påmelde barnet ditt i Den tysk-norske barnehagen i Oslo? Her finner du all informasjon du trenger for påmeldingen.

Har du spørsmål om barnehagen?

Sekretariat barnehage

Anette Yssen